Friday!

 
 
Asalamu alaykum 
 
Vad kan man säga? Asr tid här och flyktingar strömmar in centralen. Skolkade min allra första föreläsning och nu är det bara att plugga igenom den timmen. Var alls inte medveten om att situationen var så allvarlig vad gäller hur människor har det när de väl anländer till våra stationer. Är tacksam för alla mina grymma vänner som hjälper till idellt genom att tolka, servera mat och alla andra små uppgifter. 
 
Någonstans lär man minnas varje ansikte och tänka hur gick det för hen efteråt? Anlände dom till deras destination? Är de lyckliga? Allahu A3lam men vi bör alla bidra med en slant eller med vår tid för att underlätta deras långa resa.
 
Idag såg jag mitt namn i en affisch blev så himla positivt överraskad ska nämligen ställa ut för första gången i mitt liv som fotograf in sha Allah. Lite nervöst men mest stolt Alhamdulilah, det har lärt mig en sak att nämligen satsa på de saker som jag brinner extra för. 
 
Köpte Bean Boozled Challenge på vägen hem från träffen med la squad, nu är det bara att spela det med galningarna efter mina uppgifter om jag inte istället väljer att hjälpa till som volontär nere i stan.
 
/ Z
Allmänt | |
Upp