En stad

Asalamu alaykum.
 
Känner mig en aning trött men ändå utvilad på ett riktigt konstigt sätt. Nu har jag varit och hängt med min kompanjon Fatima i Köpenhamn några timmar. Vi hann utforska min barndom bre, hehe skojar men brukade hänga mycket där som barn p.g.a av all släkt o annat.
 
Idag fick jag äntligen chansen till att smaka hoddeok , en koreansk pannkaka som innehåller typ honung , kanel eller socker #kommerinteihåg. Det smakade som naan fast östafrikansk version men ärligt såg killen som serverade ut som en Kpop artist :)'' . Den här marknaden hade en massa olika saker allt från en reasturang som enbart serverar gröt i olika slag till en fransk bageri #petitemacarons. 
 
Staden har för många cyklister, så nästa gång in sha Allah blir det en cykeltur med GPS #noförsäkringItrustGod. De har små vita hyr cyklar riktigt fina med skärm och allt. Fick tillbringa ännu en kvart i random omklädningsrum för att be, to my suprise var det hijabister som jobbade i HM #Sverigebehöverupgrade. Äre bara jag som tar det tråkigaste plagget i butiken för att fejka att jag skall prova?
 
#FIJIWATER smakar vatten, alltså folk hajpar nog designen på flaskan. Vädret ändrade sig 24/7 till sist satt vi och åt vegansk glass medan vinden blåste omkull livet SubhanAllah. Nu känns det hela som en matresa men ärligt talat promenerade vi loss huvudstaden.
 
Man blir lite sugen på att jobba i någon butik , orka pendla Allahu A3lam vi får se / Z
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp