Back 2 school

Asalamu alaykum.
 
Augusti månad kan bara betyda en sak, det är skolstart för alla. Nervösa, lite halvt vilsna men mest förväntansfull brukar de flesta vara inför den kommande terminen. Vad förväntas av dig som elev kan variera beroende på vilken nivå av utbildning som du studerar. Ansvar, disciplin och ....... motivation är orden som min nya lärare repeterade. 
 
Vad kommer du behöva för material?
 
1. Kalender - Ärligt talat brukar de flesta hata sin kalender, oftast står den tom. Men genom att lägga in viktiga datum kommer du vara väl förberedd. Forskning visar att man minns bättre om man skrivit det för hand istället för exempelvis dator.
 
 
 
2. Ladda ner Momentum från Chrome. Den här bakgrunden har varierande natur bilder samt en fin quote och du kan till och med skriva upp vilka saker du skall jobba med under dagen.
 
 
3. Studiemiljö - Kolla runt omkring dig. Fråga dig själv var trivs jag bäst, oftast skall miljön inte ha mycket oljud samt ha ett bord och en najs stol för din rygg. Om du kan hitta ett närliggande Cafe, bibblan eller även skolans grupprum kan funka bra. Tänk på att ljus och ljud kan ha en stor påverkan på ditt pluggande.
 
 
 
 
4. Material - Jag säger bara ett ord TGR, butiken har bra priser och du kan hitta allt från stiftpennor till highliters. Köp billigt men investera i vissa produkter exempelvis pärmar som du kommer ha användning för en längre tid fram. Kolla gärna hemsidor som Ebay eller Amazon #checkafraktenbre
 
 
 
5. "Study in order to understand rather than just for the grade" - Förstå det du ska plugga, under många år jagade jag mina A/MVG för fel anledningar. Idag är jag medveten om att det är bättre att förstå än att få snabbt ett bra betyg utan att minnas det viktigaste nämligen kunskap.
 
 
6. Pomodoro tekniken - Plugga 25 min, ta en kort paus på 5 min. Du kan därmed utföra 4 pomodros matte eller kanske engelska. Metoden går ut på att man fokuserad 25 min sedan tar korta pauser emellan för att se fram emot det som en liten belöning, detta gör att du inte blir uttråkad samt kan studera under längre perioder. 
 
7. KOLLA PÅ DENNA VIDEO
 
 
Allmänt | |
Upp