N som i Never

Asalamu alaykum.
 
Forgetting is a form of freedom.
النسيان شكل من أشكال الحرية
 
Rapporterar live från mitt vardagsrum , den lilla svarta sunkiga soffan. 
De senaste dagarna ....
Älskar att reflektera över handlingar , människor och ord.
Nu tror jag verkligen på det där med att ord har en sjuk påverkan på allt omkring oss.
Drama överallt.
Jag kan nog inte förkorta livet men ibland kan man inte lösa alla världens problem.
Det blir konstigt när även dina egna vänder dig vägen re.
Men så är livet till och med mycket hårdare
 
Jag lär mig varje dag att vi endast har Allah
Min sanning är inte din sanning
Vi ser världen med olika ögon
 
Jag brukar alltid fråga mig själv var mitt engagemang i allt kommer ifrån?
Alla år av misstro , kvinnor som råkat illa och ett antal idio...
 
Idag hann man lyssna på en av denna Ummahns bästa föreläsare, Cherin Awad.
Jag förundras över starka människor och alla prövningar dom gått genom.
Så jag viskar till mig själv lungt "Allt hade kunnat bli värre"
 
Inga föreningar , ingen man eller syrra kommer stå vid dig när du väl ska genomleda prövningen. Så bara le glatt mot solen och säg "Alhamdulilah för en annan dag på denna tragiska hippie planet.
 
/ Zeinabina
Allmänt | |
Upp