Healthy on the go - Snacks

Asalamu alaykum. Som dom flesta vet är vi gymnasie studenter soon to be kanske om 1 år (studenten 2015 yay) In sha Allah högskolestudenter/arbetare. Som människa är man i konstant stress under vardagen , kanske hinner man inte äta en riktig måltid so vad vänder man sig till ---> SOCKER = DÅLIGT. Dessa är hälsosamma produkter som jag älskar som även mättar min mage vid hunger. Just dessa produkter kan vara lite för dyra men man kan ju unna sig ibland, you are worth it skojar.Pallar ej fota så Google äger bilderna nedanför.
 

1. Froosh.Älskar dessa smoothies , när jag inte orkar blanda min egen eller är bara sugen på något att dricka är dessa mina favvos. De har olika smaker allt från mango/apelsin till äpple/kiwi. En nackdel är att du kanske icke hittar dom på kiosken i förorten för att de är för DYRA, en styck kostar 20 -26 kr i en vanlig mataffär.
 
 
 
2. Rawbite.  Ärligt talat så är dessa lovely men kanske måste man hitta sin favorit smak. Jag skulle rekommendera att man provar fram sig, min favorit just nu är Cashew smaken. Käkar dessa när jag är vrål hungrig och behöver ett mellanmål. Efter träning så är dessa toppen eftersom man behöver käka något protein rikt ya know.Du hittar dem i hälso butiker eller mataffärerna i city. Kostar omkring 18 - 23 kr i affärerna.
 
 
 
3.  Torkad mango. Mango är en av mina bästa vänner am not kidding jag tror att jag fått det av min mamma. Men anyways ni tänker torkad version but trust me detta är så gott , den liksom har fortfarande kvar den sötman och juicen. Jag älskar detta men eftersom jag köper min från en raw butik så finns det olika märken/företag som säljer. Den jag köper är 100 % raw så kanske skiljer det sig när det gäller kvalite/smak/pris.
 
 
 
| #hälsa, #recension, muslim | |
#1 - - Anonym:

Nyttigt , gott och mättande! Nice :D

Upp