Koranens budskap + shawwal

Asalamu alaykum. Jag hoppas att ni har återhämtat er från Eid och ser fram emot dessa 6 dagar av Shawwal även om jag måste tillägga att systrar skall först göra de fastedagar som de har missat under månaden Ramadan p.g.a av sin period samt andra orsaker innan de påbörjar sin Shawwal. 
 
 
 
Vidare har jag kollat på en intressant serie om Quranen med en känd recitör som reser runtom världen denna gång har den fokus på enbart människor som vägletts med hjälp av Allahs ord. Från ingenstans dyker min gamla park och en gammal skolkamrat (brodern med vit thawb i slutet) upp i serien wallah jag blev helt paff men Ma sha Allah kommer ihåg just denna broder ifrån fredagarna då vi brukade ha egen jummah i skolan jag gick på. Vi var alls inte nära utan han gick på årskursen ovanför oss men kände igen han eftersom jag brukade hänga med de praktiserade i min gamla engelska skola.Blev helt gråtfärdig jag som normaltvis inte är så känslig denna berättelse är bara så himla vacker om hur denna unge broder vägletts till vår magnifika deen/ Zeina
 
 
 
Allmänt | dawah, koranen, life, muslim | |
#1 - - Anonym:

Så man ska fasta dagarna man missat innan man fastar de här 6 dagarna?

Svar: Asalamu alaykum exakt för att kunna få shawwals belöning måste man fasta först de dagarna man missat i den obligatoriska fastan (Ramadan) :)
Vi står bakom våra namn ...

Upp